8 Aralık 2015 Salı

Ziraat ve hayvancılıkta fazla antibiyotik tehdit yaratıyor

İngiliz bilim adamları, ziraat ile hayvancılıkta yoğun şekilde kullanılan antibiyotiklerin, birey sağlığı adına tehlikeli tehdit oluşturduğunu ifade etti.

BBC'nin bilgisine bakılırsa, İngiliz bakanlar kurulusunun oluşturduğu çalışma grubunun yayımladığı raporda, antibiyotiklerin tarımda enfeksiyonlarla savaşın yanı sıra ekseriyetle sıhhatli hayvanların sürat ile büyümesi amacıyla kullanıldığına ilgi çekildi.

Antibiyotiklerin bu biçimde ziraat ile hayvancılıkta fazla derecede kullanılması sebebiyle, kimi enfeksiyonların iyileştirmesinin bundan sonra mümkün olmamaya başladığı ifade edilen raporda, bu vaziyetin de birey sağlığı adına kritik tehdit oluşturduğu bildirildi.

Halihazırda miktarlardan yola çıkıldığında, antibiyotik tüketiminin 2030 senesinde yüzde 67 oranında çoğalması bekleniyor. Hayvanlarda kilogram başına antibiyotik kullanımı İngiltere'de 50 miligramın azıcık üstündeyken, ABD'de takribi 200, Kıbrıs'ta ise en az 400 miligram.

Yalnızca ABD'de, her sene hayvanlar adına 8 bin 900 ton, bireyler adına 3 bin 400 ton antibiyotik kullanılıyor..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder